Invoering van het Accelerated Mobile's Project, voor een sneller, open mobiel web

Smartphones en tablets zijn een revolutie in de manier waarop we toegang hebben tot informatie, en vandaag de dag consumeren mensen een enorme hoeveelheid van het nieuws op hun telefoons.

Uitgevers over de hele wereld maken gebruik van het mobiele web om deze lezers te bereiken, maar de ervaring kan vaak veel te wensen over laten. Iedere keer dat een webpagina te lang over doet om te laden, verliezen ze een lezer-en de mogelijkheid om inkomsten via reclame of abonnementen te verdienen.

Dat komt omdat adverteerders op deze websites het moeilijk hebben om de consument om aandacht te laten besteden aan hun advertenties wanneer de pagina's laden zo langzaam dat de mensen afhaken.

Vandaag, na gesprekken met uitgevers en technologie bedrijven in de hele wereld, zijn we gereed voor de aankondiging van een nieuwe open source initiatief genaamd Accelerated Mobile Pages, welke tot doel heeft om de prestaties van het mobiele web drastisch te verbeteren.

We willen webpagina's met rijke content, zoals video's, animaties en graphics te laten werken naast slimme advertenties, en om deze onmiddellijk te laden. We willen ook dezelfde code om te werken op meerdere platforms en apparaten, zodat de inhoud overal direct kan verschijnen ongeacht wat voor soort telefoon, tablet of mobiel apparaat wat je gebruikt.

Het project is gebaseerd op AMP HTML, een nieuwe open source volledig opgebouwd uit bestaande web-technologieën, waarmee het mogelijk is om lichtgewicht webpagina's te bouwen. Om u een idee te geven hoe het snellere mobiele web eruit zou kunnen zien geven, hebben we deze demo ontwikkeld op Google Search:

Na verloop van tijd verwachten we dat andere Google-producten zoals Google News ook AMP HTML-pagina's geïntegreerd zullen worden.

En vandaag kunnen we aankondigen dat bijna 30 uitgevers uit de hele wereld ook deelnemen. Dit is het begin van een spannende samenwerking met uitgevers en technologiebedrijven, die allemaal bij elkaar komen om het mobiele web werk beter te maken voor iedereen.

Twitter, Pinterest, WordPress.com, chartbeat, Parse.ly, Adobe Analytics en LinkedIn behoren tot de eerste groep van de technologie partners die van planzijn om AMP HTML-pagina's te integreren. In de komende maanden zullen we samen met de andere deelnemers aan het project werken om meer functies- en functionaliteiten te bouwen gericht op een aantal belangrijke gebieden:
  • Inhoud: uitgevers vertrouwen steeds meer op rijke inhoud zoals beeld carrousels, kaarten, sociale plug-ins, data visualisaties, en video's om hun verhalen interactiever te maken en opvallender.

    Ze moeten ook bij advertenties analyses uitvoeren om met de inhoud geld te verdienen en te leren wat hun lezers zoal begrijpen en waar ze een afkeer van hebben.

    Het Accelerated Mobile Pages Project biedt een open source aanpak, waardoor uitgevers zich kunnen concentreren op het produceren van de inhoud, terwijl er een beroep gedaan wordt op de gedeelde componenten voor hogere prestaties en een goede gebruikerservaring. De eerste technische specificatie, ontwikkeld met input en code van onze partners in de uitgeverij en de technologie-sector, wordt vandaag vrijgegeven op GitHub.
  • Distributie: Uitgevers willen dat mensen genieten van het geweldige journalistiek ze overal en altijd creëren, zodat verhalen of inhoud die in Spanje wordt gecreëerd in een oogwenk over de hele wereld gaat, bijvoorbeeld, Chili.

    Dat betekent dat de distributie over alle soorten apparaten en platforms cruciaal is. Dus, als onderdeel van deze inspanning, we hebben een nieuwe benadering van caching ontworpen, waarmee de uitgever hun eigen content kunnen blijven hosten en tegelijkertijd te zorgen voor een efficiënte distributie via de high performance global cache van Google.

    We zijn van plan om onze cache servers te openen om door iedereen gratis gebruikt te kunnen worden.
  • Reclame: Advertenties helpen om gratis diensten en content op het web aan te bieden. Met Accelerated Mobile Pages, willen we een uitgebreid assortiment van advertentie-indelingen, advertentienetwerken en technologieën te ondersteunen.

    Sites die AMP HTML gebruiken hun keuze voor advertentienetwerken handhaven, alsook alle formaten die geen afbreuk doen aan de gebruikerservaring. Het is dan ook een centrale doelstelling van het project om abonnementen en paywalls ondersteunen. We werken met uitgevers en die in de industrie om te helpen bij het ​​bepalen van de parameters van een ad-ervaring die nog steeds de snelheid biedt we nastreven met AMP.
We hopen dat het open karakter van Accelerated Mobile Pages de vrije stroom van informatie zal beschermen door te zorgen dat het mobiele web beter en sneller werkt voor iedereen, overal.


Originele blogpost door David Besbris, Vice President Engineering, Search

Reacties