Optimaliseer je mobiele webpagina snelheid zodat gebruikers terug blijven komen

Internet via mobiele telefoons is nu de norm. 60% van de internetgebruikers hebbn toegang tot het internet via hun telefoons, 94% van de Amerikaanse smartphone-gebruikers zoekt naar lokale informatie op hun telefoon, en 77% van de mobiele zoekopdrachten vinden plaats waar ook desktop computers beschikbaar zijn (volgens het eMarketer Global Mobile Landscape 2015 rapport).


Voor uitgevers betekent deze nieuwe realiteit dat websites mobiele-vriendelijk moeten zijn. Het is de enige manier om bestaande gebruikers een goede mobiele ervaring te bieden, en nieuwe gebruikers die een site voor de eerste keer bezoeken ook te behouden. Dat gezegd hebbende, een mobiel-geoptimaliseerde site alleen is niet genoeg om te concurreren in de nieuwe multi-screen wereld. Door het optimaliseren van de prestaties waarbij pagina's sneller worden geladen en eenvoudige navigatie zullen de gebruikers blijven terugkomen en ga je vooruit in een concurrerende markt.

Traag ladende sites, defecte videospelers en omleidingen behoorden tot de top frustraties van 570 respondenten in een recente Google poll wanneer gevraagd naar hun ervaring bij het surfen op het web met mobiele apparaten.


Door de directe aard van mobiel browsen is de competitie om de aandacht van gebruikers te krijgen geïntensiveerd.Gemiddeld haakt 74% af wanneer het laden van een pagina langer dan 5 seconden duurt, maar de gemiddelde mobiele pagina heeft nu nog 6 tot 10 seconden nodig om te laden volgens Kinsta. Bij elke seconde vertraging bij het laden van een pagina neemt de klanteverdenheid met 16% af en het aantal bekeken pagina's met 11% volgens de Aberdeen Group Research.

Wil je een beter presterende mobiel website, neem dan de volgende aanbevelingen in acht:
  1. Render blokkerende bronnen - Er is te veel externe JS/CSS die moet worden geladen voordat de gebruiker iets kan zien. Plaats alleen wat absoluut nodig is om de gebruiker te dienen. Async alles waar mogelijk.
  2. Browser caching - Houd middelen waarbij een pagina afhankelijk van het toestel is zo lang mogelijk vast.
  3. Optimaliseer afbeeldingen - Gebruik geen grote afbeeldingen bedoeld voor desktop op mobiele websites. Maak gebruik van de beeldcompressie binnen een CMS, dit kan tot 90% aan data besparen.
  4. Minimaliseer JavaScript - Snijd in het vet. Je zou kunnen overwegen om meer complexe pagina's de logic geheim te houden of de logic te vereenvoudigen wanneer alleen eenvoudige functies behouden moeten worden zoals een drop-down, een fotogalerij en/of sommige sociale media knoppen.
De ideale laadtijd voor een mobiele site is één seconde. Om gefrustreerde gebruikers door trage pagina's te vermijden, is het optimaliseren van uw kritische rendering pad om rendering te deblokkeren, en maak het mogelijk dat progressieve rendering haar werk op de achtergrond doet.

Een snelle website wordt makkelijker gevonden, heeft een betere gebruikerservaring retentie en krijgt meer en meer bezoeken. Google hoopt dat deze aanbevelingen je dichter bij uw pagina snelheid doel zal brengen, en geeft al uw gebruikers een vlotte en aangename ervaring.


Reacties